Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Zarządzanie ryzykiem

Treść

System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji


W limanowskim Starostwie Powiatowym trwa wprowadzanie Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Jego celem jest wdrożenie zabezpieczeń, które pozwolą na zachowanie poufności, integralności i dostępności informacji wymagającej takiej ochrony. Istotnym elementem jest także zapewnienie zachowania ciągłości działania Starostwa w wypadku wystąpienia katastrofy.

Proces wdrażania systemu został zainicjowany decyzją Zarządu Powiatu podjętą w czerwcu ubiegłego roku. Podzielono go na dziewięć etapów szkoleniowych dla pracowników i zainteresowanych osób. Rozpoczęto od analizy aktualnego stanu zarządzania bezpieczeństwem informacji poprzez zarządzanie ryzykiem, a kończąc na uruchomieniu i doskonaleniu SZBI

Osobami odpowiedzialnymi za wdrożenie systemu są: sekretarz powiatu Andrzej Matlęga, dyrektor Wydziału Organizacji i Zdrowia Izabela Florczak, dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego Marek Młynarczyk oraz zespół roboczy złożony z dyrektorów wydziałów Starostwa i koordynatora Henryka Golonkę.

(RM )

"Dziennik Polski" 2006-07-19

Autor: ea